Thursday 20 January 2011

WOOL GLOVES

















ESTONIA
















ESTONIA
















ESTONIA
















GERMANY

















NORWAY
















LITHUANIA

















ESTONIA
















NORWAY


















I have this collection of handnitted gloves. It is not only a collection
but also some gloves I love to use because of there fantastic patterns
and function.
The last ones are my sons who used them for two winters... love the
shape they got.
Have a look at this very nice book posted on the 16th of january at
a very nice blog I saw yesterday.

5 comments:

Charlotte kaae said...

Hvem elsker ikke disse håndstrikkede lækre luffer... Jeg personlig er ret vild med det denne Norske dame laver http://knitnetty.blogspot.com/
Forresten har jeg strikket et par luffer til dig... ikke i den liga. det er fra denne danskt strikke designer http://www.ruths.dk/dansk/index.htm

Karen said...

Tusind tak for dine søde kommentarer og din fornemme omtale. Jeg er superglad for tæppet, men håber en dag, at få råd til et af dine andre tæpper. Har snart drømt om sådan et i mange år. Elsker din farvesammensætning. Men jeg så lige dine fine halsrør. Dem skal jeg vidst også kigge nærmere på:) Hvor er der iøvrigt et skøn samling af strikket vanter. Jeg har faktisk engang selv strikket et par med mønster. Jeg glæder mig til at kigge med herinde. Kh Karen

Anonymous said...

skøn skøn samling - bliver lettere misundelig! Har lige tabt den ene af mine pt. yndlings :( og èn luf' er ligesom ikke rigtig noget værd, vel!?!?

RATZER said...

Tak for skøn feedback, jeg synes også de fortjente at blive registreret.

@ søslerier, én luf kan vel varme lidt med et foto af den :)

@ Karen, der er jo ikke rigtig nogle tilbage af de gamle plaider, men måske jeg laver flere en dag. Er også vild med din samling af Trine Vestergaard tørklæder...


@charlotte...dem vil jeg da glæde mig til, det vidst også tid til en kaffe igen hva´?

Camilla said...

Hvor er jeg forelsket i dine vanter, Estonia er fantastiske, mon der findes en opskrift?? Kan den evt købes?
Bliver fluks fast læser!